Sivut

maanantai 23. helmikuuta 2015

Etsitään: Hyvä olo.

Nyt kun tähän kipuiluun on löydetty jokin syy, tunnen tarvetta kehittää itseäni ja etsiä keinoja hyvään oloon.

Ensimmäinen oli tämä blogi. En ole koskaan ollut kauhean kiinnostunut blogin kirjoittelusta, mutta nyt halusin kirjoittaa ylös omia ajatuksiani. Se, lukeeko tätä blogia ylipäätänsä kukaan, ei ole pääasia. Kirjoittaminen helpottaa huomattavasti omaa psyykkistä hyvinvointiani ja koen tämän olevan nyt tärkeää minulle itselleni. Tämä on kuin terapiaa itsensä kanssa. Joskus tuntuu, että väsytän läheiseni ainaisella kipuilulla ja silloin kun sattuu, en osaa sitä salata. Nyt kun voin kirjoittaa tätä blogia, voin purkaa ajatukseni tänne ja antaa myös läheisilleni hetken kivutonta aikaa. Parhaimmassa tapauksessa tästä blogista voi olla hyötyä toiselle, samassa tilanteessa olevalle selkäkipuiselle.

Toinen tärkeä asia on musiikki. Haaveena olisi saada mahdutettua tänne asuntoon piano. (Ei tuu kyllä millään onnistumaan...). Olen lapsena opetellut soittamaan pianoa siskoni opastuksella, mutta se harrastus onkin ollut jo monta vuotta tauolla. Olen myös soittanut kitaraa, mutta kahden vuoden kitaransoiton opiskelu riitti minulle!
Saan musiikista paljon voimaa etenkin näin kipuilujen keskellä. Sen avulla saan unohdettua pahan olon ja hetkellisesti jopa koko selkäni. Aamu ilman Spotifyn soittolistaa pilaa koko päivän. Tuntuu, että musiikki on minulle kuin polttoainetta, jolla jaksan ahertaa työpäivän loppuun.


Asiasta toiseen. Työelämässä kohtaan paljon reumapotilaita. Tiedän selkärankareuman lääkehoidon perusperiaatteet ja siihen käytettävät lääkeaineet. Tänään käydessäni läpi tilauksessa olleita lääkkeitä huomasin siellä muutaman paketin erästä reumalääkkeenä käytettävää valmistetta. Mietin hetken mielessäni, että tätäkö on minunkin elämäni jatkossa. Toisaalta ajattelen asiaa siltä kantilta, että niiden lääkkeiden avulla voin saada helpotusta olooni. Olen jo kyllästynyt nappaamaan tulehduskipulääkkeitä kun kipu yltyy kovemmaksi ja tietenkin jatkuva tulehduskipulääkkeiden syöminen ei ole kauhean hyväksi vatsallekaan. Ja etenkin näin alan ammattilaisena lääkkeiden käyttö on "tee kuten minä sanon, älä kuten minä teen" -tyyliä. Mutta tästähän kärsii vain oma pää... ja vatsa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti